Abiinfo / Katkestused

Elektrikatkestused saab jaotada kaheks:

  • riketest tingitud katkestused ehk rikkelised katkestused
  • plaaniliste elektrivõrgu tööde jaoks vajalikud katkestused ehk plaanilised katkestused.
  • Rikke korral läheb elekter ära ootamatult ning sellel võib olla erinevaid põhjuseid nagu elektriliini katkemine, alajaama rike vms. Sellistest juhtumitest ei saa me kliente ette teavitada, sest keegi ei tea, millal need juhtuvad. Rikkeinfo meieni jõudmisel teavitame rikkest MARU rakenduses ja SMS-ga. Plaanilised katkestused on vajalikud elektrivõrgu hooldus- ja uuendamistöödeks, liinide ajutiseks lahti ühendamiseks suurte veoste korral jms. Plaanilisest elektrikatkestusest anname teada vähemalt kaks päeva ette lühisõnumi või e-posti teel. Et teated jõuaksid alati Sinuni, kontrolli ja vajadusel uuenda oma kontaktandmeid meie  iseteeninduses »

    Elektrilevi veebilehel on elektrikatkestuste kaart, kust saab jälgida elektrivõrgu hetkeolukorda ja vaadata katkestusi oma piirkonnas. Kui tegemist on plaanilise katkestusega, anname juba ette teada katkestuse planeeritavast algus- ja lõpuajast ning need ajad on märgitud ka elektrikatkestuste kaardile. Rikkelise katkestuse korral näitame kaardil prognoositavat lõppaega vaid juhul, kui see aeg on teada. Alati ei ole aga võimalik täpset lõppaega määrata, sellisel juhul täpsustame oletatavat kõrvaldamise aega jooksvalt vastavalt rikke ulatuse selgumisele.

    Rikketest anname teada MARU rakenduses ning SMS-i teel. Kui oled meilt teate juba saanud, siis täiendavalt rikkest teavitama ei pea.

    Rikke SMS teenus on koduklientidele automaatne ja seda eraldi tellima ei pea. Kui SMS-id mingil põhjusel Sinuni ei jõua, kontrolli oma kontaktandmeid siit ». Soovi korral saad SMS-teenuse tellida ka mõne lähedase või pereliikme telefoninumbrile. Telli tasuta teenus siit ».

    Kui väljas on 15 külmakraadi või enam, jätame plaanilised elektrikatkestused ära või lükkame nende alguse paari tunni võrra edasi, oodates temperatuuri tõusu. Kõva pakase korral tühistame kindlasti planeeritud katkestused nendes majapidamistes, kus kasutatakse kütteks elektrit. Samuti ei luba tehnilised normid mitmeid elektrivõrgu komponente nii madala temperatuuriga paigaldada. Otsuse plaanilise katkestuse toimumise kohta teeme igas piirkonnas tööde tegemiseks kavandatud päeva hommikul, juhindudes www.ilmateenistus.ee lehel kuvatud õhutemperatuuridest. Kui plaaniline katkestus jääb ära, teatame Sulle uue katkestuse aja.

    Lühiajalistel voolukatkestustel võib olla mitu erinevat põhjust. Need võivad tekkida näiteks olukorras, kus elektrivõrgus on toimunud lühis ja automaatika püüab liini taaspingestada. Samuti võib vool sisse ja välja lülituda siis, kui Sinu piirkonnas on teatatud rikkest ja otsime rikkekohta. Kui lühiajalised voolukatkestused väljenduvad tulede pideva vilkumisena, võib põhjus olla halbades kontaktiühendustes kas tarbimiskoha elektrisüsteemis või Elektrilevi võrgus. Sellisel juhul soovitame põhjuse kindlakstegemiseks helistada Elektrilevi rikketelefonil 1343. Kui lühiajaliste voolukatkestuste põhjuseks on viga Elektrilevi liinides, parandame selle enda poolt. Kui viga asub aga majasiseses elektrisüsteemis, tuleb Sul endal korraldada selle kordategemine.

    Kahjuks ei ole kõiki elektrivõrgu töid võimalik õhtusele ajale või nädalavahetustele koondada. Et oma kliente voolukatkestustega võimalikult vähe häirida, proovime plaanilisi katkestusi teha nii vähe kui võimalik. Selleks teeme üha rohkem töid elektrit välja lülitamata, mis nõuete järgimise korral ei ole ohtlikum elektrikatkestusega tehtavast tööst. Katkestuse vajalikkus sõltub tehtava elektrivõrgu töö iseloomust, kõiki töid ei ole paratamatult võimalik ilma elektrikatkestuseta teha.

    Plaaniline katkestus mõjutab üldjuhul korraga väga paljusid Elektrilevi kliente, keda on katkestusest ette teavitatud ja kes on selle ajaga arvestanud. Ühtlasi puudutab see ka meie kokkuleppeid tööde tegijatega. Seetõttu muudame plaaniliste elektrikatkestuste aegasid ainult erakorralistel juhtudel.

    Elektrivõrgu töödeks vajalikest plaanilistest katkestustest teavitame vähemalt kaks päeva ette. Võrgus toimuvaid plaanilisi katkestusi saab vaadata siit.

    Rikke kõrvaldamiseks kuluv aeg sõltub rikke ulatusest, asukohast ja konkreetsest elektrivõrgust. Kui asulas on ringtoide, saame rikke korral elektrivarustuse teist liini pidi ümber suunata ja seeläbi voolu kiirelt taastada. Elektri madalpingevõrgus tuleb aga vahel ainuüksi rikke asukoha tuvastamiseks kümneid kilomeetreid liinilõike kontrollida. Sellisel juhul saame katkestuse likvideerimisega hakata tegelema alles siis, kui rikke täpne asukoht on selgunud.

    Tänu kaugjälgitavale võrgule laekub ligi 80% rikkeinfost täna Elektrilevile automaatselt. Viiendik riketest mõjutatud kliente asub aga automatiseerimata piirkondades, mis on valdavalt madalpingevõrgus ning mida ei ole infosüsteemi kaudu võimalik jälgida. Nendest piirkondadest saame rikkeinfot vaid klientide teadete kaudu, pärast mida sõidame kohapeale rikkekohta otsima. Teeme kõik endast oleneva, et riketest tingitud elektrikatkestused võimalikult kiiresti kõrvaldada.


    Kas said oma küsimusele vastuse?

    Jah
    Ei

    Sellega koos vaadatakse

    Kahjunõuded

    Hüvitamine ja kahjunõude esitamine.

    Loen lähemalt »

    Ei leidnud vastust? Võta meiega ühendust!

    Klienditeenindus
    777 1545

    Välisriigist helistades: +372 777 1545
    Kõnedele vastame E-R 8.00-18.00
    [email protected]

    Äriklienditeenindus
    777 1747

    Välisriigist helistades: +372 777 1747
    Kõnedele vastame E-R 9.00-17.00
    [email protected]