-
Kauglugemine
Kaugloetav arvesti on arvesti, mis edastab meile näidud kauglugemise teel.
Kaugloetavad arvestid mõõdavad tarbitud elektrikoguseid iga tunni kohta. Arvesti edastab info tarbitud elektrikoguste kohta meile vähemalt kord ööpäevas. Enamik arvesteid kasutab info edastamiseks samu elektriliine, mille kaudu ka elekter majja jõuab. Väike osa arvestitest edastab arvestist info mobiilside teel.
Hoidke arvesti alati vooluvõrgus
Kaugloetavat arvestit tuleb pidevalt hoida vooluvõrgus. Ka suvilast näiteks pikemaks ajaks lahkudes lülitage vool majast välja mitte peakaitsmest, vaid arvestil olevast lülitist. Selle tulemusel arvesti ekraan pole "pime", vaid seal vahetuvad numbrid. Nii teame, et arvesti on töökorras.
Erandiks on üksnes elektritööde tegemine, mil ohutuse tagamiseks tuleb vool peakaitsmest välja lülitada.
Kui soovite elektri majast välja lülitada, tuleb arvestil olevat lüliti nuppu hoida all 2 sekundit ja seejärel oodata. Umbes 8 sekundi pärast käib klõps, mis annab märku voolu väljalülitumisest.
Samamoodi käib pärast ka voolu sisselülitamine. Kui soovite elektri sisse lülitada, tuleb arvestil olevat lüliti nuppu hoida 2 sekundit ja seejärel oodata, kuni käib klõps.
Arvesti ekraanil tähendab vasakul all servas vilkuv ruut või ruudumärk ristiga, et vool on välja lülitatud ning kui ruut ei vilgu, on vool majapidamises sisse lülitatud.
Lüliti nupp võib sõltuvalt arvesti tüübist paikneda erinevas kohas.
Kaugloetavate arvestite juhendid:
-
Häired
Teinekord ei jõu arvestist tarbitud elektrikogused meieni. Enamlevinud põhjuseks on andmeside häire.
Häire on elektrijuhtmete kaudu leviv nn müra, mis takistab andmete edastamist. Sellist häiret võivad tekitada, rikkelised seadmed (näiteks: seadmete toiteadapterid või sagedusmuundurid või CE nõuetele mittevastavad seadmed). Rike ei pruugi avaldada seadme kasutamisele nähtavat mõju.
Küll aga ei mõjuta see elektriarvesti tööd ega mõõtetäpsust, tarbitud elektrikogused salvestuvad arvestisse tunni täpsusega.
Kauglugemise häirete kõrvaldamine
Meil on teada, millistest arvestitest mõõteandmed ei laeku. Mõõteandmete puudumisel analüüsime põhjalikult olukorda.
Reeglina taastame kauglugemise kahe kuni kolme kuu jooksul. Sõltuvalt probleemi keerukusest võib taastamine aga võtta rohkem aega.
Klienidga võtame ühendust ja lepime kokku sobiva aja, kui rikke kõrvaldamiseks vajame ligipääsu arvestile või seadmetele.
-
Prognoosimine
Näitude (mõõteandmete) prognoosimist kasutame, kui arve koostamise ajaks ei ole tarbitud elektrikogused meieni jõudnud. Prognoosimine toimub iga kuu kolmandal ja neljandal kuupäeval ning kogused prognoosime varasema tarbimise põhjal.
Kauglugemisel olevate arvestite puhul kasutame prognoosimiseks meie süsteemi laekunud viimase 12 nädala tegelikke tunniandmeid (kuni kolme sarnase päeva samade tundide keskmist). Tegelike tunniandmete puudumisel kasutame varasema 12 kuu tarbimist ja tarbimiskohale omistatud tüüptarbimisgraafikut.
Kui arvesti ei ole kauglugemisel, siis näitude prognoosimisel arvestame varasema 12 kuu tarbimist ja tarbimiskohale omistatud tüüptarbimisgraafikut.
Kui prognoositud kogused erinevad oluliselt tegelikust tarbimisest:
Juhul kui arve on koostatud prognoositud andmete alusel ja prognoositud näit erineb oluliselt tegelikust näidust soovitame teatada tegelik arvest näit. Sellisel juhul korrigeerime prognoositud koguseid edastatud näidu alusel.
Prognoosimise täpsust võivad mõjutada:
- eelneva tarbimise puudumine, nt uus liitumine;
- tarbimise oluline muutus, nt üle on mindud elektriküttele, tarbimiskohta on hakatud kasutama aastaringselt, täiendavad elektriseadmed jne;
- muud tarbimist mõjutavad tegurid, nt välistemperatuuri oluline muutus.
-
Näidu vaatamine ja teatamine
Juhul kui arve on koostatud prognoositud andmete alusel ja prognoositud näit erineb oluliselt tegelikust näidust arvestil soovitame teatada tegelik arvest näit.
Näidu vaatamine arvestilt:
Näite on võimalik teatada:
Kui arvestist ei ole 15 päeva jooksul andmeid laekunud, siis avaneb võimalus meie e-teeninduses näitude sisestamiseks. Kui mõõteandmed hakkavad jälle laekuma, siis näite enam sisestada ei saa.
Lisaks on võimalik näite teatada helistades automaatvastajale 800 4545(ainult tavatelefon) või 777 1545, valides klahv 1
Näitude ja kauglugemise info ja abi
-
Miks on mõõteandmed (näidud) prognoositud?
Arve koostame prognoositud tarbimisandmete alusel, kui arve koostamise ajaks ei ole meieni jõudnud tegelikult tarbitud koguseid. Elektritarbimise koguse prognoosime varasema tarbimise põhjal.
Koguste puudumise põhjuseks võib olla näidu teatamata jätmine, kaugloetava arvesti puhul andmeside häire või peakaitsme väljalülitamine. Kaugloetava arvesti andmeside häire korral salvestuvad tarbimisandmed tunnitäpsusega arvestisse. Häire ei mõjuta arvesti tööd ega selle mõõtetäpsust.
Andmeside häireid põhjustavad reeglina tarbimiskohtades kasutatavad nõuetele mittevastavad või rikkelised elektriseadmed (rike ei pruugi avaldada seadme kasutamisele nähtavat mõju).
Kauglugemise taastamiseks kulub üldjuhul kaks kuni kolm kuud. Sõltuvalt probleemi keerukusest võib taastamine aega võtta rohkem.
Andmeedastuse taastumisel teeme ümberarvestuse vastavalt tegelikele tarbimismahtudele.
Prognoosimine toimub vastavalt Elektrilevi võrgulepingu tüüptingimustele (võrgulepingu tüüptingimused madalpingel kuni 63A punktid 6.4 ja 6.5), mis on kooskõlastatud Konkurentsiametiga
-
Millal ja kuidas toimub prognoosimine?
Prognoosimine toimub kolmandal ja neljandal kuupäeval, kui selleks ajaks ei ole laekunud kauglugemisel oleva arvesti kõik mõõteandmed või pole kliendi poolt edastatud kohtloetava arvesti näite.
Kauglugemisel olevate arvestite puhul kasutame tunnikoguste prognoosimiseks süsteemi laekunud viimase 12 nädala tegelikke tunniandmeid (kuni kolme sarnase päeva samade tundide keskmist). Tegelike tunniandmete puudumisel kasutame varasema 12 kuu tarbimist ja tarbimiskohale omistatud tüüptarbimisgraafikut.
Kohtloetavatele arvestitele toimub prognoosimine arvestades varasema 12 kuu tarbimist ja tarbimiskohale omistatud tüüptarbimisgraafikut.
-
Miks prognoosimine ei ole täpne?
Peamised põhjused, miks prognoosid erinevad tegelikust tarbimisest, on :
- puudub eelnev tarbimine, mille põhjal prognoosida, nt uus liitumine);
- tarbimisharjumused on muutunud, nt üle on mindud elektriküttele, tarbimiskohta on hakatud kasutama aastaringselt, täiendavad elektriseadmed jne;
- muud tarbimist mõjutavad tegurid, nt välistemperatuuri oluline muutus.
-
Mida pean tegema, kui prognoositud kogused erinevad oluliselt tegelikust tarbimisest?
Juhul kui arve on koostatud prognoositud andmete alusel ja prognoositud näit erineb oluliselt tegelikust näidust (nt erinevus on üle poole ühe kuu tarbimisest), soovitame teatada tegelik näit. Sellisel juhul korrigeerime prognoositud koguseid edastatud näidu alusel.
Näite on võimalik teatada:
- e-postile naidud@elektrilevi.ee või automaatvastajale 800 4545(ainult tavatelefon) või
- 777 1545, valides klahv 1 (vt täpsemalt, kuidas teatada näite automaatvastajale)
-
Kas prognoositud mõõteandmed korrastatakse?
Tegelike mõõteandmete laekumise järel korrigeerime prognoositud kogused vastavalt tegelikule tarbimismahule. See tähendab, et kui prognoositud kogus oli suurem või väiksem kui tegelik tarbimine, siis korrigeerime prognoositud kogused ja korrastame arvelduse.
-
Miks Elektrilevi iseteeninduses/ Eleringi andmelaos / elektrimüüja äpis ei ole näha tarbimisandmeid?
Mõõteandmed loetakse arvestist vähemalt kord päevas. Laekunud mõõteandmed saadame Eleringi andmelattu ja kuvame Elektrilevi iseteeninduses reeglina järgmise päeva kella kümneks.
Mõõteandmete puudumine Elektrilevi iseteeninduses / elektrimüüja äpis on üldjuhul põhjustatud häiretest mõõteandmete laekumisel. Pärast häire kõrvaldamist ja mõõteandmete laekumise taastumisel edastame mõõteandmed Elektrilevi iseteenindusse ja Eleringi andmelattu / elektrimüüja äppi.
Kui ainult äpis puuduvad mõõteandmed, siis pöörduge äpi omaniku poole.
-
Kas pean näite teatama?
Kui teie tarbimiskoht on kauglugemisel, siis näite teatada ei ole vaja. Seda, kas tarbimiskoht on kauglugemisel, näete iseteenindusest. Sealt saate vajadusel ka näite teatada.
-
Miks ma ei saa iseteeninduses näite sisestada?
Iseteeninduses on näidu teatamine võimalik siis, kui arvesti ei ole kauglugemisel. Kui arvesti on kauglugemisel, siis ei ole näite teatada vaja.
-
Kuidas teatada näite automaatvastajale?
Helistades 800 4545 (ainult lauatelefon)
Näidutelefon on ööpäev läbi töötav automaatvastaja, millele saab helistada ainult lauatelefonilt. Helistades näidutelefonile, kuulete järgmist teksti: „ Tere, helistasite Eesti Energia näiduteatamise telefonile. Peale helisignaali teatage 40 sekundi jooksul oma lepingu number, päevase ja öise elektriarvesti näit ning aadress. Sõnum salvestub, kui lõpetate kõne. Näidutelefonile helistamine on tasuta.
Helistades infotelefonile 7771545, valides keele ja seejärel klahv 1.
Näidutelefon on ööpäev läbi töötav automaatvastaja, millele saab helistada ainult lauatelefonilt. Helistades näidutelefonile, kuulete järgmist teksti: „ Tere, helistasite näiduteatamise telefonile. Peale helisignaali teatage 40 sekundi jooksul oma lepingu number, päevase ja öise elektriarvesti näit ning aadress. Sõnum salvestub, kui lõpetate kõne. Kõne maksumus sõltub telefoni operaatori hinnakirjast
-
Miks kauglugemine ei tööta / kas arvesti ei tööta?
Enamlevinud põhjus kauglugemise mittetöötamisele on signaaliedastuse häired. Häireid põhjustavad reeglina nõuetele mittevastavad või rikkelised elektriseadmed (rike ei pruugi avaldada seadme kasutamisele nähtavat mõju).Signaaliedastushäire ei mõjuta arvesti tööd ega mõõtetäpsust. Vaata lähemalt kauglugemise kohta.
-
Millal kauglugemine korda saab?
Kauglugemise taastamiseks kulub üldjuhul kaks kuni kolm kuud. Sõltuvalt probleemi keerukusest võib taastamine aega võtta rohkem.
-
Millal tullakse arvestit kontrollima, kui mõõteandmed puuduvad?
Elektrilevil on täpselt teada, millistest arvestitest mõõteandmed hetkel ei laeku. Mõõteandmete puudumisel analüüsime olukorda. Kui on vajalik üle vaadata kliendi arvesti ja seadmed, siis võtame personaalselt ühendust, et aeg kokku leppida.
-
Mida tähendavad signaaliedastuse häired?
Enamik arvesteid kasutab info edastamiseks elektriliine, mille kaudu ka elekter majja jõuab. Signaaliedastuse häire on elektrijuhtmete kaudu leviv müra, mis takistab mõõteandmete edastamist. Sellist häiret võivad tekitada, näiteks, rikkeline toiteadapter, veepump, Led lamp, digiboks, lauarvuti toiteplokk või nõuetele mittevastavad seadmed.
-
Kuidas arvestilt näitu vaadata?
Arvesti näitude vaatamise kohta loe siit.
-
Miks on arvestil lüliti?
Arvestil on lüliti, et saaksite soovi korral lülitada elektrit välja selliselt, et arvesti jääks vooluvõrguga ühendatuks (arvestiekraanil on pilt ees). Nii saame alati arvestist kätte mõõteandmed.
Elektritööde tegemise ajaks tuleb ohutuse tagamiseks elekter välja lülitada peakaitsmest või kaitselülitist. Täpsem info siit.
-
Miks arvesti ei ole kauglugemisel?
Arvesti ei ole kauglugemisel, kui:
- Tarbimiskohas on arvesti, mis ei võimalda kauglugemist (arvesti on vahetamata).Arvesti vahetatakse ja viiakse kauglugemisele, kui alustate tarbimist. Arvesti vahetus on tasuta.
- Arvesti on vahetatud, kuid kauglugemisele viimata, sest mõõteandmete edastamist takistavad signaaliedastuse häired.
Kauglugemisele viimisest teavitame Teid eraldi.
|
Kas vastusest oli abi? Jah · Ei
Täname tagasiside eest!
|