Hea klient!

Hetkel on Elektrilevi klienditelefonil pikemad ootejärjekorrad. Vabandame ebamugavuste pärast!

MARU rakendus annab võimaluse kiireks infovahetuseks

● Teata elektrikatkestusest
● Anna märku ohtlikust olukorrast
● Saa infot rikke likvideerimisest
● Aktiveeri rikketeate märguanded

Vaatan lähemalt

Minu võrgulepingud

Sõlmi või lõpeta leping, muuda hinnapaketti

Vaatan võrgulepinguid

Minu tarbimisajalugu

Analüüsi oma tarbimist

Vaatan tarbimisajalugu

Minu liitumised

Jälgi oma liitumiste teekonda, esita uus taotlus

Vaatan töös liitumisi

Minu andmed

Muuda oma kontaktandmeid või telli teavitusi

Vaatan kontaktandmeid

Elektrivõrgu hetkeolukord

Vaata oma kodupiirkonna elektrivarustust ja tutvu soovitustega elektrikatkestuse korral.

Vaatan kaarti Tutvun soovitustega

Elektrilevi

Elektrilevi on Eesti suurim võrguettevõte, tuues elektri kohale pea kõikidesse kodudesse ja ettevõtetesse. Meie ambitsioon on pakkuda klientidele ja ühiskonnale erakordset väärtust suuri võrke efektiivselt koos arendades ja hallates. Meie töö tulemusena muutub elektrivõrguteenus järjest töökindlamaks. 

Loen lähemalt

Uudised

Palume esinduse külastusel järgida lihtsaid reegleid, et hoida ennast ja teisi:

  • Palume haigusnähtudega esindustesse mitte tulla.
  • Külasta võimalusel esindust üksi.
  • Mõtle eelnevalt oma vajadus läbi, et kohapealne protsess sujuks kiiremini.
  • Palume hoida vähemalt 2 meetrist vahemaad teistest inimestest.
  • Palume desinfitseerida käsi ENNE ja PÄRAST kontakti. Desinfitseerimiseks saab kasutada ukse läheduses asuvat desinfitseerimisvahendit või küsi selle asukohta teenindaja käest.
  • Soovitame kasutada meiega suhtlemiseks esmajärjekorras digitaalseid kanaleid.
  • Kontaktid

    Tööpäevadel kell 8-18 abistab kliente meie nõustamiskeskus tel 777 1545 või [email protected].

    Ärikliendid saavad tööpäevadel kell 9.00-17.00 pöörduda ärikliendi telefonil 777 1747 või [email protected].
    Riketest saab teada anda ööpäevaringselt telefonil 1343. Toiminguid saab endiselt teha ka meie iseteeninduses.

    Elektrilevi visioon võrgutasu tulevikust: reaalhindades jätkab võrgutasu langust, suureneb püsitasu osakaal

    04.12.2019

    Tänasel Energia Aastakonverentsil tutvustas Elektrilevi võrgutasu kujundamisel võimalikke pikaajalisi suundumusi, mille eesmärk on kasvatada võrgu töökindlust, samal ajal mõistlikku hinda säilitades.

    „Klientide suurim ootus on üha kasvav võrguteenuse kvaliteet võimalikult mõistliku hinnaga. Arvestades Eesti hajaasustust – nimelt teenindab meil ligikaudu 60 protsenti elektrivõrgust vaid 5 protsenti tarbimist – on võrguteenuse efektiivsuse otsing tõsine väljakutse,“ selgitas Elektrilevi juhatuse liige Priit Treial. Tema sõnul on sellega hästi hakkama saadud – rikete arv Elektrilevi võrgus on võrreldes viie aasta taguse ajaga langenud kaks korda (23 000 vs 12 000), ilmastikukindla võrgu osakaal tõusnud 15% (53% vs 68%) ja võrguteenuse keskmine hind on langenud 20 protsenti (3,79 s/kWh vs 3,04 s/kWh).

    „Peame aga jätkuvalt otsima lahendusi, kuidas ülal pidada optimaalset võrgumahtu ja kasvatada selle töökindlust. Efekti võrgu optimeerimisel on andnud peakaitsme suurusest sõltuv püsitasu - lõpetatud on lepinguid tühjalt seisnud tarbimiskohtades ja vähendatud peakaitsmete suurusi, see aitab vähendada ka võrgu uuendamise kulusid,“ ütles Treial. Ta lisas, et tulevikus liigub võrgutasu sarnaselt muule Euroopale püsitasu osakaalu suurenemise ja kilovatt-tunni põhise tasu vähenemise suunal, kuna võrguühenduse hoidmine on püsikulu ega sõltu niivõrd tarbitava elektri hulgast.

    „Ühtlasi soovime nutika hinnakujundusega hajutada tipukoormusi võrgus – juhtides tarbimist tippudest allapoole, ei pea võrgu läbilaskevõimet oluliselt suurendama vaid hetkevajaduse pärast,“ kommenteeris Treial täiendavad efektiivsuse võimalusi. Ta lisas, et kaalumisel on ka spetsiaalse hinnakujundusega paindliku liitumise võimalus – tootja või tarbija saab võrguga odavamalt liituda, kui arvestab, et kokkulepitud tingimustel ja eelteavitusega võidakse piirata tema kasutusvõimsust. „Kliendid, kellele see sobib, võidavad hinnas, ning samal ajal ei pea uue kliendi lisandudes tegema võrku suuri investeeringuid“.

    Arvestades võrgu uuendamise vajadusi järgmise 10 aasta jooksul, prognoosib Elektrilevi küll aastaks 2030 keskmise võrguteenuse hinna suurenemist, kuid tänase teadmisega jääb see ligikaudu 10 protsendi piiresse. Samas, kui energialiiklus võrgus suureneb, milleks elektritranspordi ja majanduse areng annab eeldusi, võib hinnamuudatus olla ka vähesem.

    Samal ajal arvestades tarbijahinnaindeksi kasvu, jätkab võrguteenus reaalhindades ehk tarbija ostujõu suhtes odavnemist. „Oleme reaalhindades liikunud muust majandusest efektiivsemalt kogu aeg – kui võrgutasu arvel eristamise algusajast 2005. aastast vaadata tarbijahinnaindeksi kasvutempot, siis on võrguteenus 14 aastaga reaalhindades ligikaudu 30% protsenti odavnenud. Keskkonnas, kus kõik läheb pidevalt kallimaks, on see erakordne saavutus. Vaadates, millises mahus on riigil plaanis käivitada suuri projekte, mis mõjutab hindu ka elektriehitusturul, on võrgutasu reaalhindades jätkuv odavnemine ambitsioonikas lubadus, mida klientidele anname,“ lausus Treial.

    Elektrilevi alustab sel nädalal avalike konsultatsioonidega, et arutada võrguteenuse hinnastamise järgmise 10 aasta plaane. „Peame võrgutasu kujundamisel oluliseks võimalikult laiapinnalist ühiskondlikku kokkulepet,“ lisas Treial.

    Elektrilevi on suurim võrguettevõte Eestis, hallates ligikaudu 60 000 kilomeetrit elektriliine ja 24 000 alajaama. Lisaks haldab Elektrilevi tänavavalgustusvõrku Tallinnas ja Tartus ning arendab kaasaegset elektriautode laadimisvõrgustikku ja kiire interneti võrku.

    Kõik uudised