Kahjud
Elektrivõrgus võib aeg-ajalt esineda häireid. See on paratamatu ja tuleneb elektrivõrgu ehitusest. Häirete põhjuseks võivad olla nii lülitamised kui ka rikked, aga samuti vääramatu jõud, näiteks äike.
Kahjude hüvitamine
Minu varale on tekkinud kahju Elektrilevi põhjustatud sündmusest.
Hüvitamise alused
Kahjudega seotud elektrikatkestusi analüüsime alati kolmest aspektist lähtuvalt.
Kui olukord vastab tingimusele 1 (st kahju tekkis Elektrilevi kontrollitavast sündmusest), peab kahjude hüvitamiseks olukord vastama ka vähemalt ühele järgmistest tingimustest:
Kahjunõude esitamine
Esita avaldus
Avaldust saab mugavalt esitada iseteeninduses.
Menetlemine
Pärast avalduse kättesaamist tutvume kahjusündmusega. Vajadusel võtame Sinuga uuesti ühendust, et täpsustada kahjujuhtumi asjaolusid.
Tulemusest teavitamine
Teavitame Sind otsusest hiljemalt 12 tööpäeva jooksul.
Võrgutasu vähendamine
Kui me ei ole elektrikatkestust seadusest tuleneva aja jooksul kõrvaldanud, vähendame võrguteenuse tasu Sinu arvel.
Katkestuste likvideerimise ajad
Periood | Rikkelise katkestuse
kõrvaldamise aeg |
Plaaniliste katkestuste
koguaeg |
---|---|---|
Suveperiood (1. aprillist – 30. septembrini) | 12 tunni jooksul | Kuni 10 tundi |
Talveperiood (1. oktoobrist – 31. märtsini) | 16 tunni jooksul | Kuni 8 tundi |
Erakorraliste sündmuste korral (näiteks tugev tuul, jäide, üleujutus, torm), mille kohta avaldatakse info Elektrilevi kodulehel ja ajakirjanduses. | 72 h jooksul alates erakorralise sündmuse lõppemisest |
Lubatud katkestuste pikkused
Ühes tarbimiskohas võib aasta jooksul olla kuni 50 tundi rikkelisi katkestusi ja kuni 64 tundi plaanilisi katkestusi. Lubatud katkestuste pikkused ja hüvitiste suurused on paika pandud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega.
Hüvitis kajastub hiljemalt Sinu ülejärgmisel arvel.
Hüvitis arvestatakse üks kord aastas pärast kalendriaasta lõppu ja kajastub hiljemalt esimese kvartali võrguteenuse arvel.
Hüvitise määrad
Hüvitise määrad sõltuvad tarbimiskohast ja sellest, kui palju katkestuse kõrvaldamine lubatust rohkem aega võttis:
Tarbimiskoht | Lubatud kestuse ületamine (tundides) | ||
Kuni 48 h | 48–96 h | 96 h | |
Tarbimiskoht madalpingel kuni 63 A, (koduklient ja väikeäri) |
24.00 € | 48.00 € | 72.00 € |
Tarbimiskoht madalpingel üle 63 A, (suuräri) |
0.40 €/A | 0.80 €/A | 1.15 €/A |
Tarbimiskoht keskpingel | 2.30 €/kW | 4.60 €/kW | 6.90 €/kW |
Pingeprobleemide hüvitamine
Pingekvaliteedi probleeme võib esineda maapiirkondade elektriliinidel, mis on ehitatud enne 1980. aastat. Pingeprobleemist annab märku näiteks see, kui lambipirnid ei põle täisvõimsusega või kui kodumasinaid saab sisse lülitada ainult kordamööda. Kui kahtlustad, et Sinu tarbimiskohas on pingekvaliteedi probleem, siis anna meile sellest teada e-kirja teel [email protected] ja kirjelda võimalikult täpselt, mis ajast ja millisel kujul pingekõikumine väljendub.
Kui pinge ei ole standardile vastav, siis vähendame võrgutasu kuni 80%.
Võrguettevõtjana peame tagama kvaliteetse pinge kuni tarbimiskoha liitumispunktini. Nõuetekohase pinge määramisel lähtume Eesti standardist EVS-EN 50160:2010.
Kahjunõude esitamise sammudest lähemalt
Lisainfot kahjunõude avalduse esitamise kohta saad klienditelefonilt 777 1545.
Peale avalduse esitamist:
Anname vastuse hiljemalt 12 tööpäeva jooksul alates avalduse kättesaamisest.
Teavitame tulemustest ja lepime vajadusel kokku järgmised sammud.
Kahjude hüvitamise otsuse korral lepime kokku seadme remondis või kui remontimine ei ole võimalik, siis uue samaväärse seadme ostmises. Kui kahju tekkis põhjusel, mis ei kuulu hüvitamisele, anname Sulle selle kohta tagasisidet. Samuti jagame juhiseid, kuidas edaspidi oma elektriseadmeid kaitsta. Loe lähemalt »
Kui oled saanud kahjude hüvitamise positiivse otsuse, siis palume Sul esitada täiendavad dokumendid:
Pärast hüvitise summa selgumist kanname hüvitise Sinu arvelduskontole 5 tööpäeva jooksul.
Kahju hüvitamise otsusega mittenõustumise korral on Sul õigus esitada vabas vormis avaldus juhtumi ülevaatamiseks erikomisjonis. Avalduse palume edastada e-posti aadressile [email protected].
Kahjunõuete erikomisjon on sõltumatu kahjunõuete menetluse komisjon, kuhu kuuluvad lisaks Elektrilevi esindajatele eksperdid Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist ning Tallinna Tehnikaülikoolist.
Kui elektriseadme kahju on tekkinud meie elektrivõrgu rikkest või muust meie kontrollitavast sündmusest, hüvitame seadme remondikulud. Kui seadet ei saa või ei ole mõistlik remontida, hüvitame kulud hinna, kvaliteedi ja funktsionaalsuse poolest samaväärse seadme hankimiseks. Remondikulude hüvitamisel ja uue seadme hankimisel hüvitame kahju sõltuvalt kahjustunud seadme vanusest järgmiste määrade alusel:
Kahjustunud elektriseadmed
Vanus aastates | kuni 1 | 1-2 | 2-3 | 3-4 | 4-6 | 6-10 | üle 10 |
Hüvitamise määr | 100% | 90% | 80% | 70% | 60% | 40% | 20% |
Kahjustunud IT-seadmed (arvutid, monitorid, printerid jms)
Vanus aastates | kuni 1 | 1-2 | 2-3 | üle 3 |
Hüvitamise määr | 100% | 70% | 40% | 20% |
Hüvitamisele ei kuulu