Uudised

Tormide ja elektrikatkestuste korral MARU!

04.03.2022

Ilmselt on kõik inimesed elus kogenud tavapärast elektrikatkestust või raju tormi, mis on meie igapäevasteks tegevusteks vajamineva elektri ootamatult ära võtnud. Enamasti asuvad inimesed sellises olukorras automaatselt hädaabi- või rikkenumbrile helistama, aga teadupärast ei ole nad sugugi ainukesed. Selle tulemusena on just kõige kriitilisematel hetkedel liinid hõivatud ning ootejärjekorrad pikad. Selliste olukordade tarbeks on Elektrilevi loonud abimehe nimega MARU.


Nagu nimigi ütleb, on MARU hädavajalik abivahend eelkõige tormide ja elektrikatkestuste ajal. MARU on veebirakendus, mille kaudu on inimestel võimalik lihtsalt ja mugavalt jagada kiireloomulist rikkeinfot, näiteks kui tarbimiskohas on elektrikatkestus või märkad elektriga seotud ohtlikku olukorda. Kliendi poolt sisestatud info jõuab koheselt juhtimiskeskusesse ning spetsialistid saavad probleemi lahendusega koheselt tegelema hakata. MARU on kasutatav arvuti, mobiiltelefoni või mõne muu nutiseadmega. Kui elektrikatkestusest tingituna on tavapärane internetiühendus puudulik, soovitame MARU kasutada mobiilse internetiga.

Selleks, et näha just enda tarbimiskoha või tarbimiskohtadega seotud rikketeateid ja muud infot, on soovitatav MARU rakendusse sisse logida, mis on mobiiliseadmest näiteks Smart-ID abil väga lihtne ja kiire. Maru abil saab lihtsasti Elektrilevi teavitada, kui tarbimiskohas puudub vool. Teavituste kaudu hoitakse klienti rikke kõrvaldamise seisuga kursis. Kui Elektrilevi saab tarbimiskohaga seotud rikkest teada, näeb seda koheselt rakenduses ja täiendavat teadet ei olegi vaja saata.

MARU rakendus on pidevas ühenduses juhtimiskeskusega ehk informatsiooni liikumine on võimalikult kiire ja efektiivne.

Kuid teinekord ei puuduta ohtlikud olukorrad konkreetselt meie enda elu, aga soovime siiski sellest kuidagi märku anda. Ka sellises olukorras on abimeheks MARU, kus saab info lihtsal kujul edastada. Rakendus võimaldab edastada sündmuskohast ka pildimaterjali.

Soovi korral saab rikketeated suunata teavitusena ka märguannetena enda arvuti, mobiiltelefoni või mõne muu nutiseadme ekraanile.

Tänaseks on rakendusel ca 100 000 külastust ja unikaalseid kasutajaid ca 50 000.

Tänu MARU-le on infovahetus klientide ja Elektrilevi vahel kiirenenud, mis omakorda on taganud kriitilistel tormipäevadel juhtimiskeskusele senisest veelgi parema ülevaate võrgu üldisest seisukorrast. Selle põhjal on hea teha rikete likvideerimise otsuseid. Mida täpsem on info, seda suurem on tõenäosus parimateks lahendusteks. Igas mõttes, nii rikete likvideerimise operatiivsuse kui ka elektriohutuse vaates, et ükski katkine liin ei oleks põhjendamatult kaua voolu all ega kujutaks ohtu inimelule.

MARU ootab kõiki liitujaid aadressil maru.elektrilevi.ee.