Kahjud

Elektrivõrgus võib aeg-ajalt esineda häireid. Kui me seadusest tuleneva aja jooksul riket ei kõrvalda, vähendame võrguteenuse tasu Sinu arvel automaatselt. Kui aga meie põhjustatud sündmusest tekib kahju Sinu varale, on Sul õigus taotleda kahju hüvitamist.

Kahjude hüvitamine

Juhul kui meie põhjustatud sündmusest tekib kahju Sinu varale, on Sul õigus taotleda kahju hüvitamist, milleks tuleb esitada avaldus.

Minu varale on tekkinud kahju Elektrilevi põhjustatud sündmusest.

Esitan avalduse

Hüvitamise alused

Kahjudega seotud elektrikatkestusi analüüsime alati kolmest aspektist lähtuvalt.

  • Kahju tekkis Elektrilevi tõttu või meie kontrollitavast sündmusest elektrivõrgus. Sellele tingimusele ei vasta näiteks nn force majeure sündmused nagu äike või tugevad tormid, mille tõttu tekkinud katkestusi ei ole Elektrilevil üldjuhul võimalik ära hoida. Tingimusele 1 ei vasta ka katkestused, mille põhjus peitub Sinu enda elektrisüsteemis. 
  • Kui olukord vastab tingimusele 1, peab kahjude hüvitamiseks olukord vastama ka vähemalt ühele järgmistest tingimustest:

  • Katkestus tekitas Sinu elektrisüsteemis seadusega lubatud vahemikust suuremaid pingekõikumisi.
  • Katkestuse kõrvaldamine võttis aega kauem, kui on seaduse järgi konkreetsel perioodil ette nähtud (12 h suveperioodil ja 16 h talveperioodil). 
  • Kahjunõude esitamine

    Esita avaldus

    Avaldust saab mugavalt esitada iseteeninduses.

    Avalduse menetlemine

    Anname vastuse hiljemalt 15 kalendripäeva jooksul.

    Tulemusest teavitamine

    Teavitame tulemustest ja lepime kokku järgmised sammud.

    Kahjude hüvitamine

    Kahjude hüvitamiseks tuleb esitada veel ostukviitung ja hinnang uue seadme maksumuse kohta.

    Loen sammudest lähemalt

    Võrgutasu vähendamine

    Kui me ei ole elektrikatkestust seadusest tuleneva aja jooksul kõrvaldanud, vähendame võrguteenuse tasu Sinu arvel.

  • Vähendame võrgutasu, kui elektrikatkestus on pikem kui seaduses lubatud.
  • Võrgutasu vähendamiseks ei pea esitama avaldust, vähendame võrgutasu automaatselt.
  • Katkestuste likvideerimise ajad

    Periood Rikkelise katkestuse
    kõrvaldamise aeg
    Plaaniliste katkestuste
    koguaeg
    Suveperiood (1. aprillist – 30. septembrini) 12 tunni jooksul Kuni 10 tundi
    Talveperiood (1. oktoobrist – 31. märtsini) 16 tunni jooksul Kuni 8 tundi
    Eriolukordade puhul (näiteks tugev tuul, jäide, üleujutus, torm), mille kohta
    avaldatakse info Elektrilevi kodulehel ja ajakirjanduses.
    72 h jooksul alates eriolukorra lõppemisest

    Lubatud katkestuste pikkused

    Ühes tarbimiskohas võib aasta jooksul olla kuni 70 tundi rikkelisi ja kuni 64 tundi plaanilisi katkestusi. Lubatud katkestuste pikkused ja hüvitiste suurused on paika pandud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega.

  • Ühekordne katkestus
    Hüvitis kajastub hiljemalt Sinu ülejärgmisel arvel.
  • Katkestused aasta jooksul
    Hüvitis arvestatakse üks kord aastas pärast kalendriaasta lõppu.
  • Hüvitise määrad

    Hüvitise määrad sõltuvad tarbimiskohast ja sellest, kui palju katkestuse kõrvaldamine lubatust rohkem aega võttis:

    Tarbimiskoht Lubatud kestuse ületamine (tundides)
    Kuni 48 h 48–96 h 96 h
    Tarbimiskoht madalpingel kuni 63 A,
    (koduklient ja väikeäri)
    7.99 € 15.98 € 23.97 €
    Tarbimiskoht madalpingel üle 63 A,
    (suuräri)
    0.13 €/A 10.26 €/A 0.38 €/A
    Tarbimiskoht keskpingel 0.77 €/kW 1.53 €/kW 2.30 €/kW

    Kahjunõude esitamise sammudest lähemalt

    Avalduse vorm e-teeninduses »

    Lisainfot kahjunõude avalduse esitamise kohta saad klienditelefonilt 777 1545.

    Anname vastuse hiljemalt 15 kalendripäeva jooksul.

    Peale avalduse esitamist: 

  • võtame Sinuga ühendust, et kinnitada avalduse vastuvõtmine ja vajadusel täpsustada kahjujuhtumi asjaolusid
  • kontrollime kirjeldatud juhtumi seost meie elektrivõrgus samal ajal toimunud sündmustega
  • anname vastuse hiljemalt 15 kalendripäeva jooksul alates avalduse kättesaamisest 
  • Kahjunõude hüvitamise otsuse tegemisel lähtume Elektrilevi kahjude hüvitamise põhimõtetest (pdf) »
  • Teavitame tulemustest ja lepime kokku järgmised sammud.

    Kahjunõude menetluse tulemustest teavitab Sind meie esindaja. Kahjude hüvitamise otsuse korral lepime kokku seadme remondis või kui remontimine ei ole võimalik, siis uue samaväärse seadme ostmises. Kui kahju tekkis põhjusel, mis ei kuulu hüvitamisele, anname Sulle selle kohta tagasisidet. Samuti jagame juhiseid, kuidas edaspidi oma elektriseadmeid kaitsta. Loe lähemalt »

    Kahjude hüvitamiseks tuleb esitada veel ostukviitung ja hinnang uue seadme maksumuse kohta.

    Kui oleme otsustanud Sinu kahju hüvitada, palume Sul esitada:

  • seadme remontija või ülevaataja koostatud defekteerimisakti või hinnangu uue seadme maksumuse kohta
  • remondi- või ostukviitungi
  • Kahjuhüvitise kanname Sinu arvelduskontole 5 kalendripäeva jooksul alates nõuetekohaste dokumentide kättesaamisest. 

  • Defekteerimisakti vorm (doc) »
  • Vajalikud dokumendid kahjude hüvitamiseks (pdf) »
  • Kahju hüvitamise otsusega mittenõustumise korral on Sul õigus esitada avaldus juhtumi ülevaatamiseks erikomisjonis. Kahjunõuete erikomisjon on sõltumatu kahjunõuete menetluse komisjon, kuhu kuuluvad lisaks Elektrilevi esindajatele eksperdid Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametist ning Tallinna Tehnikaülikoolist.